26 May 2017

cara senang tempah hotel dan tiket flight!


assalaimualaikum :)

percutian yang teratur dan berjalan dengan lancar tanpa ada sebarang masalah menjadi idaman bagi setiap traveler. bukannya apa, bila kita dah seronok excited nak pergi bercuti, tiba-tiba ada macam-macam masalah pula yang timbul, mestilah rasa tak sedap dan frust kan? jadi untuk mengelakkan perkara ini berlaku, langkah awal ialah dengan merancang perjalanan serta percutian korang dengan lebih bijak dan sistematik.
okay,dekat sini ada jalan penyelesaian yang paling best dan terbaik.since miza pun baru taw pasal benda ni so miza pun nak share untuk korang jugak.TRAVELOKA ada untuk membantu menyelesaikan masalah korang semua!sebabnya ia merupakan satu website di mana korang boleh membuat tempahan untuk penginapan korang ketika bercuti nanti.bukan tu je taw...

korang juga boleh membuat flight booking melalui apps ni jugak.nak taw macam mana?jom kita tengok!


cara membuat tempahan hotel

okay untuk korang yang baru first time menggunakan applikasi traveloka ni.cara dia sangat mudah.mula-mula korang kena layari official website traveloka atau pun download je apps ni dekat fon.senang kan!lepas tu nyatakan tempat destinasi penginapan yang korang nak pergi tu sekali dengan tarikh check in dan check out hotel,then search.

nanti dia kan keluar macam-macam jenis tempat penginapan, dari hotel bajet hinggalah ke hotel ekslusif bertaraf lima bintang.apa yang perlu korang buat adalah korang just pilih je mana satu tempat penginapan yang menjadi pilihan hati ikut kesesuaian bajet.

apa yang bestnya Traveloka Malaysia ni akan memberikan e-tiket di mana korang tidak perlu print pun.korang just perlu bawa e-ticke yang telah disavekan di applikasi Traveloka dan tunjukkan semasa check in nanti.senang gila kan ^_^



korang dah tak yanh nak risau terlupa nak bawa atau print dokumen-dokumen penting masa nak pergi bercuti nanti.tak dela nanti spoil je kan mood nak pergi bercuti nanti so Traveloka memang memudahkan dan pilihan yang sangat bijak!

booking flight ticket melalui Traveloka

macam yang miza dah bagitaw tadi Traveloka memboleh kan korang untuk tempat flight ticket dengan cara simple dan mesra pengguna. ianya memang sangat membantu lebih-lebih lagi buat korang yang baru first time nak try beli ticket flight online atau pun untuk korang yang baru first time nak menaiki kapal terbang.

yang menariknya, Traveloka menjanjikan harga tiket penerbangan yang murah dan diskaun setiap hari tanpa mengenakan caj tersembunyi kepada penggunanya.apa yang korang lihat, itulah harga yang akan korang bayar taw. isnya sangat transparent dan telus. cara nak membuat bayaran pun senang sangat!boleh pakai kad debit atau kad kredit je,ikut la mana-mana yang selesa trapi yang penting baki dalam kad mesti kena cukup..hihii

lepas ni dah tak payah nak susah-susah buka satu-satu website airline sebab Traveloka dan bandingkan semua harga tiket pernerbangan  itu berdasarkan pelbagai jenis airlines.best kan!


dengan Traveloka memang senang dan mudah untuk korang membuat tempahan sebelum mulakan percutian.lepas ni dah tak perlu nak serabut pikir macam mana nak tempah ticket flight,tempah hotel lagi.semua dengan Traveloka sekali harung je solve terus problem korang.

lepas ni semua orang kena download app Traveloka dalam fon masing-masing supaya senang nanti kan.jom buat tempahan hotel dan tiket flight melalui applikasi Traveloka bila-bila masa dan di mana sahaja:)

selamat bercuti!

No comments: